Beestjes spotten!

9 maart 2015 - Pretoria, Zuid-Afrika

Hallo iedereen!

Weer een berichtje vanuit het mooie Zuid-Afrika. Want daar ben ik ondertussen wel achtergekomen, wat is dit een mooi land!!

Vorig weekend zijn we een lang weekend naar het Krugerpark geweest. We verbleven in een huisje vlak buiten het Kruger, dit scheelde aanzienlijk in de kosten! Twee dagen hebben we zelf rondgereden in het Kruger, waarbij we al heel veel dieren gezien hadden, en op deze dagen hebben we daarnaast één night game drive en een sunrise game drive gedaan, waarbij je in een welbekende safari auto zit! Tijdens de night drive, om 8 uur 's avonds, waarbij het dus donker was, moesten we zelf schijnen met een spot om zo de ogen van de dieren te zien, of als ze dichtbij stonden, de dieren in het algemeen. We hadden hierbij niet zoveel geluk, maar zagen wel zebra's, impala's, buffels, wilde honden en baby hyena's! Er vloog ook bijna een eend tegen ons hoofd, die konden we nog maar net ontwijken (of hij ons, beter gezegd).

Tijdens de sunrise drive hadden we meer geluk! Omdat het nog donker was tijdens het eerste half uur, hadden we ook hier de spot bij ons. Opeens keken we naar links en riepen heel hard stoooop! tegen de chauffeur.. Daar zat een luipaard! Daar waren we tijdens al onze safari uurtjes al naar op zoek! Aan de andere kant van de weg zat ook nog een hyena, die toch wel een beetje bang was voor het intimiderende luipaard. Wat een mooi beest! Tijdens deze drive spotten we ook nog 5 leeuwen, die we ook nog niet gezien hadden tijdens de safari's! Later kwamen hier de olifant, een hele kudde buffels en neushoorn bij: om 9 uur 's ochtends hadden we de big 5 al compleet!

De rest van de dag hebben we zelf in het Krugerpark rondgereden, en nog eens 2 leeuwen gespot, die met hun prooi (waarschijnlijk een kudu, in ieder geval een grote berg vlees!) in de struiken lagen. Even later reden we weg bij een meertje, waar alleen pumba's en impala's stonden, en keken we recht in de ogen van een tweede luipaard! Wat een geluk! Onze dag kon natuurlijk niet meer stuk!!

Naast het Krugerpark hebben we dat weekend ook de Panoramaroute gereden: Blide River Canyon, de three Rondawells, Burke's Lucky Potholes en God's Window. Wauw, wat een uitzicht over de canyon! Echt een prachtig gebied! Helaas zat het weer niet helemaal mee, en nadat we Burke's Lucky Potholes hadden bezocht, barstte het onweer dan ook los! God's Window hebben we moeten overslaan, om twee dagen later terug te komen. Helaas was het weer toen ook niet top, en alles wat we zagen bij God's Window, was dan ook mist. Helaas, die hebben we gemist!

Afgelopen zaterdag hebben we een Canopy Tour gedaan, waarbij je 30-40 meter hoog aan een zipline hangt en van het ene platform naar het andere gaat met een goed tempo. Dit was echt heel erg leuk (en de eerste keer ook wel een beetje spannend) om te doen!!

Gisteren zijn we naar Sun City geweest. Ons was beloofd dat het een soort van Las Vegas van Zuid-Afrika zou zijn, maar dat viel ons een beetje tegen. Het was wel allemaal heel mooi, zeker The Palace, een heel erg luxe en mooi 5 sterren hotel! Helaas mochten we niet binnen gaan kijken, maar van buiten was het ook al mooi om te zien! Het casino viel een beetje tegen, er stonden vooral speelkasten en 3 speeltafels met Roulette of Black Jack. Verder hebben we een beetje rondgekeken en rondgedwaald, om niet al te lang te blijven hangen.

Vandaag was dan weer een dagje afkicken in het ziekenhuis, zoals dat na elk weekend het geval is! Maar volgend weekend gaan we naar Drakensbergen, wat heel mooi moet zijn! Daar kijk ik dus zeker naar uit!

Zoals jullie horen gaat alles nog steeds goed, het aftellen is inmiddels wel begonnen: nog 3 weken te gaan. We gaan er nog even goed van genieten hier!

Baie danki vir die lees van my boodskap! Ek spreek julle vinnig weer! Baaai!

Veel liefs,

Ilse

1. Hilde:
    9 maart 2015
    Ha Ilse,
    leuk om weer van je te horen, mooie foto's.
    fijn dat het zo goed gaat en dat je echt kunt genieten! Hopelijk
    heb je nog veel meer foto's als je terugkomt want ik ben wel echt benieuwd.
    inderdaad nog maar 3 weken en dan zit het er alweer op.
    Heel veel plezier nog daar in het verre Afrika!
    Baie danki vir die boodschap (of zoiets haha) Doei!
  2. Jo Bots:
    9 maart 2015
    Superleuk heb je het daar zo te horen en zien .
    Geniet er nog maar lekker van de tijd die je nog daar bent .
    Groetjes en tot horens xxxx
  3. Mia Hurkmans:
    10 maart 2015
    Super Ilse,zo te lezen heb je al veel gezien van het voor ons verre Afrika en fijn dat je ons ook laat meegenieten .nog heel veel plezier daar ,en bij thuiskomst leer je ons ook maar een beetje van dat leuke taaltje
    grtjes Jan en Mia
  4. Maria:
    12 maart 2015
    Ha Ilse kei leuk om je verhaaltjes te lezen en te horen dat het goed met je gaat.geniet er nog effe van want het gi harstikke snel!!!
    Groetjes Fam Basten.
  5. Inge:
    16 maart 2015
    Hey Ilse, wat een vette foto's. Erg gaaf om al die wilde dieren te spotten. De laatste weekjes zijn aangebroken. Geniet er nog van, meid!
    Liefs Inge